Nalaganje nastavitev


Glasba v službi politike: opere z motivom Ifigenije

Historični seminar ZRC SAZU

sreda, 10. oktober 2012

Historični seminar ZRC SAZU organizira predavanje Glasba v službi politike: opere z motivom Ifigenije.

Historični seminar Znanstvenoraziskovalnega centra SAZU je mednarodni multidisciplinarni ciklus javnih predavanj, krajših znanstvenih sestankov in okroglih miz, ki poteka od leta 1992. Organizira ga Koordinacijski odbor. Namenjen je predstavitvam novih, izvirnih in aktualnih znanstvenih dognanj in dosežkov na različnih, zlasti humanističnih in družboslovnih, področjih znanstvenega raziskovanja.

Predavanja so organizirana enkrat mesečno. Na njih sodelujejo domači in tuji vabljeni predavatelji, namenjena so širšemu strokovnemu občinstvu, omogočajo pa tudi navezavo in krepitev stikov med domačimi in tujimi strokovnjaki in raziskovalci.

Tokratna tematika je Motiv Ifigenije, ki jo bogovom žrtvuje njen lastni oče Agamemnon, vodilni grški knez v trojanski vojni, in je v zahodni kulturi znan in razširjen predvsem zaradi dveh Evripidovih tragedij. Ifigenija naj bi bila žrtvovana zato, da bi bogovi grški vojski naklonili ugoden veter za izplutje iz Avlide, s čimer bi dosegli Trojo in končno zmago. Evripidovi tragediji sta postali vir navdiha za številne pesnike (Shakespeare, Corneille, Racine, Goethe), pa tudi za libretiste (C. S. Capece, A. Zeno, B. Pasqualigo, P. Rolli, L. de Villati, M. Coltellini) in posredno za skladatelje kot R. Keiser, D. Scarlatti, T. Traetta, C. W. Gluck in A. y Soler. Kaj je bilo torej tako zanimivega v tej zgodbi in kakšne možnosti so ponujale njene operne upodobitve? Glavni cilj predavanja je predstaviti operna dela z motivom Ifigenije v političnem kontekstu. Pod drobnogledom bosta predvsem dve uglasbitvi, in sicer Ifigenija v Avlidi in Ifigenija na Tavridi Carla Sigismonda Capeceja in Domenica Scarlattija iz leta 1713. Obe sta nastali za rimsko gledališče poljske kraljice Marije Kazimire Sobieske.

Predavala bo dr. Aneta Markuszewska, ki je diplomirala leta 2003 pri prof. Alini Żórawski-Witkowski na Univerzi v Varšavi z nalogo o operi Tolomeo et Alessandro Domenica Scarlattija. Dve leti pozneje je diplomirala na varšavski Glasbeni akademiji Friderika Chopina iz igranja na čembalo v razredu prof. Władyslawa Kłosiewicza. Leto pozneje je zaključila še študij igranja na historična glasbila s tipkami pri prof. Glenu Wilsonu na Visoki šoli za glasbo v Würzburgu. Od decembra 2003 dela kot asistentka na Oddelku za muzikologijo Univerze v Varšavi. Leta 2011 je doktorirala z disertacijo o slavnostih in glasbi na dvoru Marije Kazimire Sobieske v Rimu (1699–1714). Raziskovalno se ukvarja predvsem z operami 17. in 18. stoletja ter z glasbo za glasbila s tipkami. V uglednih poljskih revijah je objavila vrsto razprav; v kratkem bo v knjižni obliki izšla tudi njena doktorska disertacija.

Predavanje bo v ponedeljek, 15. oktobra 2012, ob 11. uri v Mali dvorani ZRC SAZU, Novi trg 4 v drugem nadstropju. Potekalo bo v angleškem jeziku.
 

Sorodni prispevki:



Deli z drugimi:

pošlji naprej

Oceni:


Povezava:

Komentiranje

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijava ali