SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > domače > 30. Slovenski glasbeni dnevi – jubilejna edicija festivala bo ponudila širok prerez slovenske glasbene ustvarjalnosti

30. Slovenski glasbeni dnevi – jubilejna edicija festivala bo ponudila širok prerez slovenske glasbene ustvarjalnosti

Maia Juvanc
12. marec 2015

Vito Žuraj bo v sodelovanju z znamenitim nemškim ansamblom za sodobno glasbo Ensemble Modern ena izmed osrednjih figur letošnjih Slovenskih glasbenih dnevov. (Foto: Tomo Brejc)
Vito Žuraj bo v sodelovanju z znamenitim nemškim ansamblom za sodobno glasbo Ensemble Modern ena izmed osrednjih figur letošnjih Slovenskih glasbenih dnevov. (Foto: Tomo Brejc)

Ob odprtju enega izmed festivalov klasične glasbe, ki posveča največ pozornosti slovenski glasbeni ustvarjalnosti, tako pretekli dediščini kot aktualnim komponističnim presežkom, se bodo žarometi usmerili v plodno sodelovanje mladega skladatelja Vita Žuraja in pomembnega nemškega izvajalskega telesa Ensemble Modern. Poleg pečata mednarodnega sodelovanja bomo v sklopu koncertnega cikla SGD  med 13. in 17. marcem slišali domačo trobilno zasedbo, kvintet SiBRASS, ki bo izvedel pet krstnih izvedb novitet skladateljev, med katerimi sta Neville Hall in Uroš Rojko. Svoje poustvarjalne moči bosta predstavila tudi oba stebra domače orkestrske glasbe, in sicer Orkester Slovenske filharmonije z izvedbami del 20. in 21. stoletja ter Simfonični orkester RTV Slovenija s Schönbergovo kompozicijo. Koncertni program bo s prerezom skozi sakralno glasbo, nastalo v slovenskem (zgodovinskem) prostoru, dopolnil Slovenski komorni zbor.

Festival bosta 13. marca v Cankarjevem domu odprli skladbi Runaround in Changeover Vita Žuraja, nagrajenca Prešernovega sklada za leto 2015, ki si je s slednjo skladbo prislužil tudi prvo nagrado 57. komponističnega tekmovanja mesta Stuttgart. Na koncertu, ki je vključen v program RTV Simfonikov Kromatika (Kromatika 6) in je nastal v koprodukciji Festivala Ljubljana z Goethe Institutom Ljubljana, Ministrstvom za zunanje zadeve ZR Nemčije, Ensemble Modern, Glasbeno produkcijo RTV Slovenija, Cankarjevim domom, Alte Oper Frankfurt in Nemškim glasbenim svetom (Deutscher Musikratom), se bosta predstavila Simfonični orkester RTV Slovenija in vodilni evropski ansambel za sodobno glasbo Ensemble Modern iz Frankfurta. Pod taktirko Johannesa Kalitzkeja bosta z glasbeniki, prosto razporejenimi po dvorani, izvedeni konceptualno sorodni Žurajevi skladbi, ki ju zaznamuje prostorska komponenta. Središčno točko programa pa bosta zavzeli izvedbi Schönbergovih Petih orkestrskih skladb, op. 16, najprej v komorni in nato še simfonični različici.

Predkoncertni pogovor z Žurajem, članom EM Rolandom Diryjem, dirigentom Johannesom Kalitzkejem in moderatorjem Primožem Trdanom bo ob 18. uri v dvorani Lily Novy osvetlil estetske značilnosti programskih skladb ter predstavil sodelovanje med nemškim orkestrom in slovenskimi skladatelji.

Zborovske sakralne skladbe od protestantizma, renesanse in baroka do današnjih dni izpod peres Jakoba Gallusa, Janeza Krstnika Dolarja, Gregorja Riharja, Slavka Osterca, Andreja Missona in Ambroža Čopija bo 14. marca izvedel Slovenski komorni zbor pod taktirko Helene Fojkar Zupančič.

Tako starejše kot novejše slovenske kompozicije bodo na sporedu na tretjem koncertu 15. marca v izvedbi Komornega godalnega orkestra SF, medtem ko bo 16. marca potekal večer krstnih izvedb. Trobilni kvintet SiBRASS bo izvedel novitete Nevilla Halla, Božidarja Kosa, Uroša Rojka, Janija Goloba in Andreja Missona.

Orkester Slovenske filharmonije bo svoj nastop 17. marca ob zaključku cikla posvetil delu Alda Kumarja, Marka Mihevca, Tomaža Sveteta, Danila Švare in drugim, in sicer pod taktirko Lovrenca Blaža Arniča.

Teoretično intelektualni del festivala SGD bo med 14. in 17. marcem tradicionalno zapolnil mednarodni muzikološki simpozij. Čeprav se bodo redno sodelujoči muzikologi s svojimi prispevki predvsem usmerili v temo jubileja, kot to nakazuje naslov 30 let Slovenskih glasbenih dnevov, se bodo zvrstila tudi raznolika glasbena predavanja o opusu Jakoba Gallusa, delu Uroša Rojka, sodobni ukrajinski glasbi in vlogi glasbene analize s prispevki muzikologov Leona Stefanije, Lube Kijanovske, Hartmuta Kronesa in Petra Andraschkeja.

Za najmlajša ušesa bo poskrbljeno na glasbeni delavnici Ostrimo ušesa, kjer bodo 13. marca v Viteški dvorani Križank mladi spoznavali različnost zvokov sodobnih klaviatur, pihal in številnih neobičajnih glasbil, na katerih bodo improvizirali in igrali v duu in triu pod vodstvom Lada Jakše in s sodelovanjem učencev OŠ Kašelj oziroma BeatKaBand.
 


DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice