SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > domače > 4. mednarodni bienale sodobne glasbe Koper 2014

4. mednarodni bienale sodobne glasbe Koper 2014

Maia
04. april 2014

Poleg številnih slovitih domačih in tujih skladateljskih imen bo na bienalu praizvedbo doživela nova kompozicija skladatelja Mateja Bonina (Foto: Matej Bonin)
Poleg številnih slovitih domačih in tujih skladateljskih imen bo na bienalu praizvedbo doživela nova kompozicija skladatelja Mateja Bonina (Foto: Matej Bonin)

Med 8. in 12. aprilom se bodo v Kopru na 4. mednarodnem bienalu sodobne glasbe 2014 zvrstili raznoliki dogodki in prireditve, posvečeni sodobni umetnostni glasbi, njeni poustvarjalnosti, ustvarjalnosti in diskusiji o njej. Na sedmih koncertih se bodo zvrstili nastopi tako mladih nadebudnih glasbenikov kot mednarodno uveljavljenih umetnikov in ansamblov, ki bodo izvajali pester izbor sodobnih del z različnih žanrskih področij in mojstrovin starejših skladateljskih vzornikov pa tudi bolj eksperimentalna tipanja mladih obetavnih skladateljskih talentov. Na koncertih bodo zazvenela dela slovenskih skladateljev Uroša Rojka, Vinka Globokarja, Larise Vrhunc in Mateja Bonina, stvaritve ameriških skladateljev Sydneyja Corbetta, Stuarta Diamonda, Demetriusa Spaneasa in Sandre Sprecher ter evropskih skladateljev Fabia Niederja, Stevena Loya, Christiana Diersteina in Salvatoreja Sciarrina. Sodobni umetnostni glasbi se bo s številnimi raznolikimi razstavnimi projekti prvič na bienalu pridružila tudi likovna umetnost.

Kompozicijski proces ter sodobne izvajalske prakse bodo med drugim osvetljevali Fabio Nieder, Vinko Globokar, Uroš Rojko, Sidney Corbett in Steven Loy v okviru predavanj in skladateljskih pogovorov. V znamenju odprtja bienala bodo na koncertu 8. aprila v Pokrajinskem muzeju Koper izvedene kompozicijske mojstrovine Uroša Rojka in Vinka Globokarja ter skladba, ki jo je dobitnik študentske Prešernove nagrade, nadebudni Matej Bonin, pripravil prav za bienale – posebno glasbeno-vizualno delo Gymnastics of non/sense ter skladbi za živo elektroniko Juana Camila Vásqueza Ocampa in kitarsko skladbo Nejca Kuharja, posvečeno Toru Takemitsuju. Na ta prvi večer bodo nastopili mladi slovenski in tuji glasbeni interpreti: harmonikar Luka Juhart, kitarist Primož Sukič, italijanski klarinetist Michele Marelli, ki je tekom svoje kariere sodeloval tudi s Stockhausnom, tolkalski dvojec Drumartica (Jože Bogolin in Simon Klavžar), vokalistka Irena Tomažin in flavtistka Anja Brezavšček ter vizualni dvojec Izland (Marko Vivoda, Gašper Milkovič Biloslav).


Na drugem, tretjem in četrtem koncertu (9.–11. april) se bodo zvrstile pomembne mojstrovine Györgyja Kurtága, Karlheinza Stockhausna in Luciana Beria v izvedbi kontrabasista Ulija Fusseneggerja, flavtista Michaela Schmida, godalnega kvarteta Oenm Salzburg in drugih. Na petem koncertu (12. april ob 15. uri), kjer se bodo predstavili učenci glasbene šole in dijaki UG Koper, bomo lahko prisluhnili skladbam treh ameriških skladateljev: Stuarta Diamonda, Demetriusa Spaneasa in Sandre Sprecher, ki so skladbe napisali prav za te mlade slovenske glasbenike.

Na šestem koncertu (12. april ob 19. uri) bo priznani tolkalec Christian Dierstein, ki se strastno posveča predvsem izvajanju sodobne glasbe, izvajal glasbo Fabia Niederja, Pierluigija Billoneja, Salvatoreja Sciarrina, Georgesa Aperghisa ter eno lastno improvizacijo. Dierstein se je uveljavil kot eden najboljših izvajalcev sodobne glasbe in nastopa na številnih najpomembnejših svetovnih koncertnih prizoriščih in festivalih, kot so denimo amsterdamski Concertgebouw, Berlinski festival, Donaueschingen, Musiktage, Huddersfield Festival, festival v Lucernu in pariški Ircam.

Zaključni koncert (12. april ob 20. uri) z naslovom DIALOG KONCERT – Glasba slovenskih in ameriških skladateljev se bo odvil na newyorškem glasbenem prizorišču The Firehouse Space, kjer bodo na koncertnem programu sopostavljene slovenske in ameriške stvaritve sodobnih komponistov in inovatorjev različnih nazorov. Na newyorškem odru bodo tako zazvenele glasbene umetnine različnih žanrskih tokov Uroša Rojka, Larise Vrhunc, Mateja Bonina, impresionistično usmerjenega Stuarta Diamonda, povezovalca klasične, jazzovske in tradicionalne glasbe Demetriusa Spaneasa ter Sandre Sprecher, videografinje in skladateljice, ki se osredotoča na računalniško generirane zvoke, usklajene s filmom.

V okviru prejšnjega bienala sodobne glasbe je bil uveden natečaj za skladatelje, na katerega se je prijavilo 14 skladateljev iz Slovenije, Italije, Mehike in Rusije. Nagrajenci natečaja Matej Bonin (za najbolj tehnično dovršeno skladbo), Michele Marelli (za najbolj izvirno skladbo) in Petra Strahovnik (za zvočno najbolj prefinjeno skladbo) so bili povabljeni, da se predstavijo na letošnjem bienalu. Letošnjo natečajno žirijo sestavljajo skladatelji Vinko Globokar, Fabio Nieder, Sidney Corbett, Uroš Rojko in Steven Loy. O desetih prejetih skladbah in nagradah bo strokovna žirija odločala tekom bienala. Udeleženci natečaja so Dario Savron (Slovenija/Italija), Ana Gnjatović (Srbija) in Lorenzo Troiani (Italija), katerih dela je žirija označila kot primerna za izvedbo, ter Raffaele Bardese (Italija), Dan Cui (Korea), Carlotta Ferrari, (Italija), Simon Penšek (Slovenija), Liu Jian (Kitajska), Enrique Mendoza Mejia (Mehika) in Maria Letizia Michielon (Italija).

Mednarodni bienale je še relativno mlada glasbena prireditev, ki pa uspešno opravlja pomembno nalogo kot povezovalni člen mednarodnih glasbenih institucij in projektov. Festival si prizadeva za spodbujanje razvoja v sodobnem glasbenem svetu, zato išče povezave med inštitucijami in organizacijami, kot so to zaenkrat Glasbena šola Koper in Gimnazija Koper, Društvo prijateljev glasbe, Pokrajinski muzej Koper, Univerza na Primorskem, Obalne primorske galerije, Mestna Občina Koper in Ministrstvo za kulturo. 


DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice