SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > tuje > Avstrijski festival in konferenca Waves Vienna

Avstrijski festival in konferenca Waves Vienna

Barbara Švrljuga, Mateja Koren
18. oktober 2012

Avstrijska prestolnica je od četrtka, 4. oktobra, do nedelje, 7. oktobra, že drugič izvedla mednarodno glasbeno konferenco in festival Waves Vienna. Na fotografiji konferenca z Matejo Koren (foto: WV)
Avstrijska prestolnica je od četrtka, 4. oktobra, do nedelje, 7. oktobra, že drugič izvedla mednarodno glasbeno konferenco in festival Waves Vienna. Na fotografiji konferenca z Matejo Koren (foto: WV)

Avstrijska prestolnica je od četrtka, 4. oktobra, do nedelje, 7. oktobra, že drugič izvedla mednarodno glasbeno konferenco in festival Waves Vienna, ki je v mesto pripeljal številne glasbenike, glasbene založnike, koncertne promotorje, medije in glasbene poslovneže. Festival krepi mreženje in glasbene izmenjave z izbranimi mednarodnimi partnerji, med katerimi sta tudi SIGIC in Slovenski teden glasbe (STG). Slednji je z direktorico Matejo Koren sodeloval na enem izmed panelov konference, po njegovi zaslugi pa je na dunajskem festivalu nastopila tudi slovenska skupina Zebra Dots, ki so jo selektorji Waves Vienna izbrali na prvem STG 2012.


Po poročilu organizatorjev je festival Waves Vienna v svoji drugi ediciji zabeležil preko 10.000 obiskovalcev, več kot 500 delegatov iz 30 držav ter kar 139 glasbenikov iz 27 držav. Za organizacijo je zaslužna mešana ekipa, ki združuje moči zasebnih in nacionalnih iniciativ: krovne organizacije Monopol, glasbene agencije Ink Music, avstrijskega glasbenoinformacijskega centra – mica-e in Austrian Music Export.

V petek, 5. oktobra, je v klubu Fluc v Praterju nastopila slovenska skupina Zebra Dots. Slovenski izbranci so dodobra razgreli občinstvo, ki je plesalo na njihovo glasbo od prvega takta dalje.

Predvsem pa se je Dunaj izkazal kot zelo kreativen festivalski prostor. Medtem ko so se konference odvijale predvsem v prijetnem tradicionalnem dunajskem hotelu, smo imeli večerne koncerte priložnost slišati ne le v vodilnih dunajskih klubih, temveč tudi na manj tradicionalnih koncertnih prizoriščih, kot so denimo ladjica na kanalu Donave, trgovina s ploščami in tramvaj pa vse do intimne zajtrkovalnice v središču mesta. V času festivala je bilo aktivnih 13 koncertnih prizorišč, poleg že omenjenih so v večernih urah veliko pozornosti pritegovala klubska prizorišča Fluc, Flex, Odeon in Pratersauna.

 

V petek, 5. oktobra, je v klubu Fluc v Praterju nastopila slovenska skupina Zebra Dots (skupina naj bi prvotno nastopila na odprtem odru pred klubom dan poprej, vendar je bil nastop zaradi slabega vremena prestavljen). Slovenski izbranci so dodobra razgreli občinstvo, ki je plesalo na njihovo glasbo od prvega takta dalje. Zasedba Zebra Dots se ozira k sodobni, urbani plesni mešanici funka, hiphopa, soula in popa, ki ga izvajajo že izkušeni slovenski in hrvaški glasbeniki. Jedro zasedbe sta producent Koolade in bobnar Ivo Rimc, v skupini pa sodelujejo še vokalistka Saša Danilova, kitarist Andraž Mazi, klaviaturist Erik Marenče in basist Jernej Kržič. Zebra Dots so nastopili ob številnih zasedbah, med katerimi so bili tudi mednarodno uveljavljeni ustvarjalci, denimo britanska producenta plesne glasbe Rustie in Gold Panda, pa avstrijski veteran elektronike B. Fleischmann ter Nemec Pantha Du Prince.

Tempu koncertnih dogodkov je sledil konferenčni del, predavanja in delavnice, ki so v dopoldanskem in popoldanskem času hkrati potekali na več lokacijah. Rdeča nit konference, ki so se je udeležili tudi predstavniki nekaterih pomembnejših evropskih in ameriških festivalov, prizorišč in založb, se je sukala predvsem okoli problematike mednarodnih glasbenih izmenjav ter novih tehnologij in promocijskih prijemov. Okrogla miza, ki se je je udeležila predstavnica STG, se je osredotočala na regionalno povezovanje držav Srednje Evrope. Predstavnik slovaškega festivala Wilsonic Tibor Holda, predstavnica češke agencije Indies Production Hanka Vojtechova ter avstrijski glasbenik Zebo Adam so si bili enotni, da je jezik lahko velika ovira na poti glasbenika do mednarodne prepoznavnosti in da zaradi pomanjkanja sistema mreženja, ki bi glasbenikom pomagal, ti ostajajo prepuščeni lastni iznajdljivosti. Udeleženci so pozdravili iniciativo Waves Vienna kot obetaven poskus vzpostavitve takšne mreže, nenazadnje tudi preko tematskega fokusa vsakoletne edicije festivala na izbrani državi – regijsko in zahodnoevropsko (letos sta bili to Poljska in Francija) in s pomočjo programov, kot je CEETEP.

 

Platforme, kot je Waves Vienna in kakršna si prizadeva postati tudi STG, se bodo lahko v prihodnje izkazale kot še kako dobrodošle, saj pospešeno utirajo poti za izmenjevanje informacij in glasb različnih držav. 


DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice