SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > domače > Big band Krško v Montreuxu

Big band Krško v Montreuxu

Mario Batelić
07. avgust 2013

Big Band Krško z nastopa na znamenitem festivalu Jazz Montreux. (Foto: Bojan Sotošek)
Big Band Krško z nastopa na znamenitem festivalu Jazz Montreux. (Foto: Bojan Sotošek)

Medtem ko se nekateri akterji domače scene na vse pretege trudijo priti v medije (beri: sami napišejo novičko o prav vsakem svojem »premiku«, npr. snemanju novega spota, priložijo fotografije in spletne povezave, pošljejo to na vse naslove medijev, ki jih premorejo, ter kajpak »prosijo za objavo«), se nekateri zares pomembni uspehi zgodijo malone neopaženo. V mislih imamo nedavni nastop Big banda Krško (BB KK) na slovitem festivalu Jazz Montreux, ki velja za enega najstarejših na svetu ter obenem enega najprestižnejših. Dodatna zanimivost tega nastopa leži nedvomno v tem, da so naši bigbandovci v Švici nastopili s programom predelav pesmi priljubljenega benda Depeche Mode, ki so jih zabeležili tudi na albumu Depeched. No, pravzaprav to ni tako nenavadno, saj velja Jazz Montreux za programsko izjemno širok festival, ki je v svoji bogati zgodovini od leta 1967 dalje gostil tako velikane jazza (Ella Fitzgerald, Miles Davis, Nina Simone idr.) kot popa, rocka in drugih zvrsti (od Led Zeppelin do današnjih zvezd, kot je denimo Sting). Je pa seveda nenavadno, in naši jazzerji s Krškega naj bi bili v tem enkratni v svetovnem merilu, da se melodij enega najbolj priljubljenih pop bendov lotiš z big bandom.

Big band Krško je v Montreuxu nastopil 8. in 9. julija, in sicer na prizorišču Music in the Park. In kako se pride do povabila na tako eminenten festival? »Do povabila na festival je prišlo zaradi našega zadnjega programa, Tribute to Depeche Mode, ki smo ga med drugim poslali tudi v Montreux, in odziv je bil pozitiven,« nam je malo nonšalanto, in kot da bi bilo to samo po sebi umevno, uspeh BB KK razložil dirigent Aleš Suša, ki je tudi »kriv« za projekt Depeched. V zapisu na bigbandovski spletni strani o tem pravi med drugim tole: »Po petindvajsetih letih razvoja glasbenega okusa in odkrivanja nove glasbe, predvsem s področja jazza, se z aranžmaji za klasični big band vračam k vibraciji Depeche Mode in vesel sem, da z glasbeniki zasedbe Big band KK kot prvi tovrstni orkester na planetu izvajamo njihovo glasbo.« (Poleg pesmih Depeche Mode igra big band pesmi še enega popularnega benda, Radiohead.) Na albumu Depeched je sedem skladb, med njimi dve inštrumentalni predelavi, za vokale pri ostalih pesmih pa skrbijo Miha Nemanič, Jan Jenko, Tadeja Molan in Mate Brodar.

»Vtisi po nastopu so zelo dobri, na prizorišču Music in the Park se je obrnilo okoli 2000 obiskovalcev, ki so bili sprva začudeni zaradi nestandardnega bigbandovskega programa, so pa takoj zatem padli noter. Na programu smo imeli vse komade z naše plošče Depeched, dodali pa smo hite, kot so People are People, Stripped, Strangelove, World in My Eyes, Everything Counts ter Never Let Me Down Again.« Pesem Never Let Me Down v aranžmaju Bojana Zupančiča je na festivalu doživela premierno izvedbo. Nastop v Montreuxu je odlična popotnica za naš že več kot 30 let delujoči big band, saj mu odmevni nastop nemara lahko prinese še kakšno pomembno gostovanje. »Po koncertu je bilo nekaj zanimanja s strani drugih organizatorjev festivalov, tako da vsekakor kaže, da nam bo referenca festivala Montreux Jazz odprla pot še kam drugamIn kakšni so odzivi samih avtorjev pesmi, torej benda Depeche Mode? »Ko skupina Depeche Mode konča svojo svetovno turnejo, ki je zdaj nekje na sredini, jo bomo preko kontaktov, ki smo jih dobili ob projektu Depeched, kontaktirali in se poskusili dogovoriti za vsaj en skupni koncert na enem od evropskih jazz festivalov naslednje leto ali kasneje.« Na koncu odgovora na to vprašanje je Suša resda »narisal« smeškota, ampak ideja sploh ni od muh. Držimo pesti!


DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice