SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > recenzije > koncerti > Daniels, Kenny - retorika italijanščine in angleščine, ki presega jezike

Daniels, Kenny - retorika italijanščine in angleščine, ki presega jezike

Tomaž Gržeta
31. avgust 2014

Tenorist Charles Daniels in teorbistka Elizabeth Kenny. (Foto: Jana Jocif)
Tenorist Charles Daniels in teorbistka Elizabeth Kenny. (Foto: Jana Jocif)
32. Festival Radovljica 2014
21.8.2014. ob 20h
Radovljiška graščina
Charles Daniels, tenor
Elizabeth Kenny, teorba

Festival Radovljica je tudi letos postregel poslušalcem poslastico iz bogate ponudbe vokalne glasbe preteklih stoletij. Radovljiška graščina je v četrtek 21. avgusta gostila tenorista Charlesa Danielsa, ki je nastopil ob Elizabeth Kenny na teorbi. Spored sta oblikovala kot dva slogovno in vsebinsko ločena sklopa. Prvi del koncerta je bil posvečen z ljubezensko ali versko tematiko prežetemu repertoarju zgodnjega italijanskega seicenta, torej slogu seconde prattiche. Izvedla sta torej nekaj biserov monodije izpod peresa izpod peresa Giulija Caccinija, Claudia Monteverdija, Sigismonda D'Indija in Giacoma Carissimija ter nekaj inštrumentalnih del Giovannija Girolama Kapsbergerja in Alessandra Piccinninija.

Drugi del koncerta je bil posvečen angleškemu baroku in nekoliko lahkotnejši tematiki posvetne, včasih z alkoholom spodbujene telesne ljubezni. Pesmi Henryja Purcella, Johna Blowa in Samuela Akeroydeja so se prepletale z instrumentalnimi deli Roberta De Viséeja in Purcella.

Charles Daniels je povsem upravičil svoj sloves velikega virtuoza in strokovnjaka za baročni solistični pevski repertoar. Zahvaljujoč izjemno gibčnemu glasu, izpopolnjeni tehniki in jasni izgovorjavi povsem igralske kakovosti, je dosegel izjemno izraznost, njegove interpretacije pa so bile neposredno pretresljive. Bogastvo izraznih sredstev, ki jih obvlada, je naravnost navdušujoče. Dinamični ekstremi, deformiranje barve glasu in izgovorjave določenih besed so bili vedno v funkciji izraznosti, povsem v skladu s slogom ter spoštljivo do glasbenega materiala. Isto velja za bogato okraševanje melodij, ki je bilo vedno prefinjeno ter v skladu z notranjo logiko glasbene oblike in vsebine. Ravno bogata, a vendar premišljena uporaba diminucij, pasaž in krajših okraskov je Danielsovemu nastopu vlila avtentičnost in prepričljivost, solist pa se je izkazal ne le s svojo tehnično bravuroznostjo, temveč tudi z izjemno muzikalno senzibilnostjo ter globokim poznavanjem sloga.

 

Charles Daniels je povsem upravičil svoj sloves velikega virtuoza in strokovnjaka za baročni solistični pevski repertoar. Zahvaljujoč izjemno gibčnemu glasu, izpopolnjeni tehniki in jasni izgovorjavi povsem igralske kakovosti je dosegel izjemno izraznost in neposredno pretresljivost interpretacij. /.../. Elizabeth Kenny se je prav tako izkazala kot zelo prepričljiva solistka, ki je svoj part oblikovala prefinjeno, s preglednim in izraznim fraziranjem ter jasno artikulacijo.

Elizabeth Kenny se je prav tako izkazala kot zelo prepričljiva solistka, ki je svoj part oblikovala prefinjeno, s preglednim in izraznim fraziranjem ter jasno artikulacijo. Dinamične in barvne odtenke je uporabljala kot retorična sredstva. S tem je vdihnila življenje in izrazno moč ne le solističnim skladbam, temveč tudi partu continua, ki ga je zgledno oblikovala in z njim skladno podprla pevčev nastop. Skupaj sta podala čustveno pretresljive, temperamentne interpretacije ter ustvarila sproščeno, intimno vzdušje, kakršnega so bili vajeni izvirni poslušalci oziroma naročniki teh del. Poslušalci smo se tako lahko vsaj en večer počutili skorajda kot gostje aristokratskega salona.

Charles Daniels je v petek 22. avgusta vodil tudi vokalno delavnico. To je dopolnilo še predavanje Svena Schwannbergerja, strokovnjaka za improvizacijo in ornamentacijo v baročni izvajalski praksi. Organiziranje mojstrskih tečajev je že nekaj let uspešna tradicija Festivala Radovljica, ki s tem glasbenemu dogajanju da še pedagoški poudarek ter pritegne dodatne obiskovalce..


DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice