SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > tuje > Evropski operni in klasično glasbeni festivali nadaljujejo s poletno tradicijo

Evropski operni in klasično glasbeni festivali nadaljujejo s poletno tradicijo

Maia Juvanc
06. julij 2013

Na festivalu Styriarte v Gradcu bo nastopila tudi naša znana altistka Bernarda Fink.(Foto: Julia Wesely)
Na festivalu Styriarte v Gradcu bo nastopila tudi naša znana altistka Bernarda Fink.(Foto: Julia Wesely)

To poletje bodo festivali po Evropi gostili mnogo orkestrov, komornih ansamblov in glasbenikov svetovnega profila. Na pomembnih opernih festivalih v italijanski Veroni in nemškem Bayreuthu, v dvorcu Glyndebourne v Angliji in francoskem Aix-en-Provence ter na finskem festivalu Savonlinna bodo uprizorjene krstne izvedbe novih opernih del in znane operne produkcije v izvedbi mojstrov dirigentov Valerija Gergieva, Christiana Thielemanna in Kirilla Petrenka, umetniški vodja in glavni dirigent festivala Styriarte Nikolaus Harnoncourt pa bo medtem razgrinjal glasbena dela velikih klasikov v povezavi s kočljivo tematiko erotike. (Na mednarodni glasbeni sceni bodo izvedena dela slovenskih skladateljev Vinka Globokarja in Larise Vrhunc, nastopilo pa bo tudi nekaj slovenskih glasbenikov, denimo altistka Bernarda Fink in mezzosopranistka Barbara Jernejčič-Fürst.)

Na angleškem festivalu v dvorcu Glydebourne, ki je dejaven že od leta 1934, vsako leto uprizorijo 6 predstav v operni hiši, ki lahko sprejme 1200 obiskovalcev in kjer ob umetnikih in pevcih, uveljavljenih na mednarodni operni sceni, debitirajo mladi pevski talenti. Letos bodo med 18. majem in 25. avgustom poleg znanih uprizoritev opernih del Verdija, Mozarta, Brittna, Donizzetija in Rameauja v režiji Katharine Thoma in pod taktirko dirigenta in (še zadnje leto) umetniškega vodje festivala Vladimirja Jurowskega ter ob spremljavi Londonskega filharmoničnega orkestra uprizorili novo produkcijo Straussove Ariadne na Naksosu. V vodilnih vlogah bosta debitirali ameriška pevka Laura Claycomb (Zerbinetta) in Finka Soile Isokoski (Ariadna), dobitnica druge nagrade na svetovnem pevskem tekmovanju Cardiff Singer of the World leta 1987.

Letošnji Glyndebourne festival obeležuje 100. obletnico rojstva britanskega skladatelja Benjamina Brittna s ponovno uprizoritvijo njegove opere Billy Budd z južnoafriškim baritonistom Jacquesom Imbrailom v glavni vlogi. Na programu je tudi Mozartova Figarova svatba, ki je bila v režiji britanskega režiserja Michaela Grandagea leta 2011 premierno uprizorjena v metropolitanski operi. Festivalski utrip bo s pogovori z muzikologi (Jonathan Cross), dirigenti (William Christie) in dramaturgi (Cori Ellison) pred izvedbo del ter z recitali izbranih mladih pevskih talentov, ki jih sponzorira britanska fundacija Jerwood, dopolnil spremljevalni program. Festivalska spletna stran ponuja tudi bloge, ki nudijo vpogled v zakulisje festivala oziroma spremljajo festivalske produkcije z zornega kota prvega mladega rezidenčnega skladatelja festivala Luka Stylesa, člana pevskega zbora Thomasina Trezisa in namestnice scenske vodje Sophie Leach.

Na enem od glavnih italijanskih opernih središč v veronski Areni bodo letos s posebnim programom, ki ga je kot častni umetniški vodja pomagal zasnovati Placido Domingo, počastili 100. obletnico festivala. Na slavnostnem večeru 15. avgusta, posvečenem Wagnerju in Verdiju, bo pod vodstvom mladega dirigenta Daniela Hardinga nastopil Placido Domingo skupaj s priznanimi pevci Wagnerjevega in Verdijevega repertoarja, kot so Evelyn Herlitzius, Violeta Urmana, Susanna Branchini, Francesco Meli in Vitalij Kovaljov. Placido Domingo bo 18. avgusta nastopil tudi v naslovni vlogi Verdijeve opere Nabucco in 20. avgusta pod taktirko Daniela Orena z zmagovalci tekmovanja Operalia iz prejšnjih let. Festival bo postregel z novo produkcijo Aide z inovativno scensko priredbo katalonske gledališke skupine La Fura dels Baus.

Na Bayreuthskem festivalu (25. julij–28. avgust), romarskem kraju wagnerjancev in ljubiteljev opere na splošno, bodo v jubilejnem letu Wagnerjevega rojstva uprizorili nove produkcije tetralogije Nibelungov prstan. Produkcija Wagnerjeve tetralogije bo pod taktirko Kirilla Petrenka in v režiji Franka Castorfa tematiko Prstana povezala s problemom kapitalizma oziroma njegovih posledic. Castorf je zgodbo zasnoval »kot potovanje k zlatu našega časa – nafti«, ki se je začelo nekako po drugi svetovni vojni.  Na vrtečem odru se bo Vzhod srečal z Zahodom, ko bo berlinski Alexanderplatz, ki predstavlja socializem postmodernega sveta, svoje mesto prepustil Wall Streetu. Ostale opere na programu bodo v izvedbi dirigentov Christiana Thielemanna, ki je dirigiral tetralogijo leta 2010, Andrisa Nelsonsa in Axela Koberja.

Zanimive operne produkcije bo letos predstavil tudi festival v avstrijskem Bregenzu, ki je s 7000 sedeži eden največjih opernih odrov in postavljen na Bodenskem jezeru. Poleg Mozartove Čarobne piščali, ki bo letos znova uprizorjena, bo festival ponudil še dve sodobnejši deli, in sicer bo 16. avgusta premierno uprizorjena Bergova Lulu v predelavi avstrijske skladateljice Olge Neuwirth (z naslovom Ameriška Lulu) ter delo glasbenega teatra Bena Frosta, za katero je besedilo po literarni predlogi napisal David Pountney – skladbo za tri izvajalce, godalni kvintet in elektronske instrumente z naslovom Tovarna os, ki bo premierno uprizorjena 1. avgusta.

Tudi na Salzburškem festivalu (19. julij–1. september) bo osrednji program zaznamovan z 200. obletnico rojstva opernih velikanov Giuseppeja Verdija in Richarda Wagnerja. Med 45-dnevnim festivalom se bo na 14 različnih prizoriščih zvrstilo 220 dogodkov klasične glasbe. V Verdijevi operi Giovanna d’Arco bo v glavni vlogi poleg Fabia Sartorija, Placida Dominga in Roberta Tagliavinija nastopila Anna Netrebko. Wagnerjevo opero Rienzi bo pod taktirko Philippa Jordana izvedel Mladinski orkester Gustava Mahlerja, Verdijev Nabucco pa orkester rimske opere Teatro dell’Opera di Roma pod vodstvom Riccarda Mutija. V Verdijevem Don Carlosu bo z dunajskim filharmoničnim orkestrom nastopil Jonas Kaufmann. Festival ponuja tudi serijo koncertov sodobne glasbe, med njimi 11 koncertov sodobne komorne glasbe. Skladbe Tōruja Takemitsuja, Tošija Hosokave, Harrisona Birtwistla, Györgyja Ligetija bodo izvajali ansambli Ensemble Yusei, Ensemble WienBerlin, Klangforum Wien in drugi.

Finski operni festival Savonlinna (5. julij–3. avgust) ponuja pestro izbiro opernih del, med katerimi so Jevgenij Onjegin v produkciji sanktpeterburškega gledališča Mihajlovski ter nova opera za otroke The Seal, nastala v sodelovanju z učenci finskih osnovnih šol, ki so na šolskih tekmovanjih v preteklem letu prispevali bogato gradivo za končno besedilo in odrsko uprizoritev, na katerem sta gradila skladatelj Timo-Juhani Kyllönen in libretist Iida Hämeen-Anttilaza.
Poletni festival v francoskem Aix-en-Provence bo v mesecu juliju poleg klasičnega opernega repertoarja (Elektra, Don Giovanni, Rigoletto) gostil tudi novo postavitev opernega dela portugalskega skladatelja Vasca Mendonça The House Taken Over, ki je bilo naročeno prav za ta festival. Na programu so še komorni in orkestrski koncerti ter nastop Londonskega simfoničnega orkestra, ki bo s priznanim tenorjem Ianom Bostridgeem izvajal glasbo Benjamina Brittna.

Festival STYRIARTE, ki poteka na avstrijskem Štajerskem in v njegovi prestolnici Gradcu, je ustanovil dirigent, čelist in strokovnjak za staro glasbo Nikolaus Harnoncourt. Festival se osredotoča na historične izvedbe del klasicističnih, baročnih in renesančnih mojstrov iz avstrijske Štajerske, ki jih na starih glasbilih izvajata orkester Concentus Musicus Wien in Komorni orkester Evrope. Festival vsako leto raziskuje določeno tematiko, ki se bolj ali manj navezuje na glasbo in njeno zgodovino. Letošnjo rdečo nit programa tvori tema z naslovom Nevarna razmerja, ki razkriva tako znane kot manj znane skladbe, povezane z erotiko. Do 21. julija se bodo zvrstili številni koncerti, na katerih bodo izvedene orkestrske skladbe Mozarta, Beethovna, Haydna, Schuberta in Wagnerja (orkestrska verzija Tristana in Izolde) ter dela, povezana z operami: angleške pesmi in plesi iz opere Dido in Enej Henryja Purcella in Schubertova priložnostna glasba za gledališko igro Rozamunda v izvedbi slovenske altistke Bernarde Fink.

Festival Verbier v juliju in avgustu vsako leto privabi številne svetovno priznane glasbene umetnike ter mlade talentirane glasbenike v idilično alpsko okolje Švice, kjer se na 1500 metrih nadmorske višine zvrstijo orkestrski, komorni in solistični koncerti. Letos bodo program popestrili sopranistka Barbara Hendrix, dirigent Valerij Gergiev, violinista in dirigenta Dmitri Sitkovetsky in Pinchas Zukerman ter pianist Evgeni Kissin.

V Beljaku na avstrijskem Koroškem poteka festival Carinthischer sommer, ki orkestrsko in komorno glasbo osvetljuje v posebnem okolju (na različnih zgodovinsko pomembnih prizoriščih, v kolegijski cerkvi in baročni dvorani v Osojah, v »Kamniti hiši« arhitekta Güntherja Domeniga v Steindorfu, na gradu v Glaneggu). Julija in avgusta se bodo na festivalu zvrstili številni komorni ansambli, ki bodo izvajali tako staro kot sodobno glasbo. Na večer 15. julija bodo zazvenela dela slovenskih skladateljev Larise Vrhunc in Vinka Globokarja v izvedbi mezzosopranistke Barbare Jernejčič-Fürst, Domna Marinčiča na violi da gamba in čembalista Tomaža Sevška Šramela.


DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice