SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > domače > Festival Radovljica, 30-tič

Festival Radovljica, 30-tič

uredništvo
26. julij 2012

Orlando Consort (foto: Emma Brown)
Orlando Consort (foto: Emma Brown)

Mineva 30 let, odkar je v Radovljici prvič zazvenela stara glasba. Letos se bo na tradicionalnih lokacijah v Radovljici in Velesovem (Radovljiška graščina, Cerkev sv. Petra v Radovljici, Cerkev Marijinega oznanjenja v Velesovem) med 4. in 19. avgustom zvrstilo deset mednarodnih koncertov in celodnevni delavnici za pevce in pianiste.

Na otvoritvenem koncertu bodo zazvenele nekatere izmed največjih glasbenih mojstrovin 15. stoletja iz Italije, Anglije, Francije in Nizozemske v izvedbi vokalnega ansambla Orlando Consort, ki deluje že od leta 1988 in slovi kot eden najbolj poznavalskih in inovativnih ansamblov za srednjeveško in zgodnjerenesančno polifonijo. Dva dni po otvoritvi bo nastopil izjemni slovenski klarinetist Mate Bekavac in na solističnem recitalu povezal izvirne skladbe in lastne transkripcije glasbe 18. in 20. stoletja. V Radovljico se po lanskem uspehu vrača izjemni britanski tenorist, pianist in igralec Ian Honeyman. Tokrat bo izvajal Schumannove samospeve in pesmi Ralpha Vaughana Williamsa ter se pri tem na klavirju spremljal sam; to tradicijo poznamo predvsem iz antike in renesanse, a je bila živa še v romantiki in na začetku 20. stoletja.

Na četrtem koncertu bosta Leila Schayegh in Edoardo Torbianelli predstavila sonate za violino in klavir W. A. Mozarta v kontekstu njegovih sodobnikov. 11. avgusta se bomo preselili v Velesovo. Edoardo Bellotti in Marimo Toyoda bosta na tamkajšnjih orglah izvajala Bachove skladbe po vzoru italijanskih mojstrov in Händlovo glasbo v zgodovinskih transkripcijah za orgle štiriročno. Naslednji večer bosta mlada flavtistka Anne Freitag in mojster improvizacije Rudolf Lutz igrala Bachove sonate za flavto in čembalo in v enakem slogu improvizirala preludije, fuge, variacije in kanone.

Na festival se vrača eden redkih slovenskih ansamblov za staro glasbo musica cubicularis. Božena Angelova, Žiga Faganel, Domen Marinčič in Tomaž Sevšek bodo na zgodovinskih glasbilih predstavili triosonate treh najvplivnejših italijanskih avtorjev in njihovih nemških kolegov.

Na zadnjih treh koncertih jubilejnega festivala bodo nastopili sestavi z vokalom. 16. avgusta bodo člani ansambla Musica Favola izvajali francoske dvorne pesmi 17. stoletja. Na naslednjem koncertu v Cerkvi sv. Petra bo nastopila največja zasedba letošnjega festivala. Štiri pevke francoskega ansambla za srednjeveško glasbo Dialogos in šest tradicionalnih hrvaških pevcev ansambla Kantaduri druži raziskovanje pisnih in ustnih tradicij dalmatinske liturgične glasbe. Sklepni koncert letošnjega festivala izstopa tako po zasedbi kot po programu. The Dowland Project je britanska skupina štirih improvizatorjev iz povsem različnih glasbenih svetov. Kvartet sestavljajo John Potter (glas), John Surman (saksofon, basovski klarinet), Miloš Valent (violina, viola) in Jacob Heringman (lutnja). Pihalec John Surman je sicer zelo cenjen v jazzovskih krogih, albume mdr. objavlja pri prestižni nemški založbi ECM. Njihov spored obsega tisoč let glasbene zgodovine, kaj točno se bo zgodilo v vsaki skladbi, pa se glasbeniki odločijo šele na odru. Z gotovostjo lahko trdijo le, da ne bodo vedeli, kakšna bo glasba, dokler je ne ustvarijo.

Na vsa koncertna prizorišča tudi tokrat vozi brezplačni festivalski avtobus iz Ljubljane in Kranja. Več o koncertih na spletnih straneh festivala.

NE SPREGLEJTE:


»Modernost« in historična izvajalska praksa
četrtek, 04. avgust 2011
Zgodovinska izvajalska praksa?
torek, 08. maj 2012
Purcell in Blow – britanski Orfej in angleški Amfion
torek, 24. februar 2015
Poletni festivali 2015
ponedeljek, 22. junij 2015
Osupel in nekoliko prestrašen
torek, 22. maj 2012
Med glasbo in pripovedovanjem zgodb
nedelja, 11. september 2011
Iskreno v umetnosti
ponedeljek, 22. avgust 2011
Hameln 1284: Čarobna piščal
nedelja, 25. maj 2014
Glasbena doživetja od Schuberta do srednjeveških sag
petek, 05. avgust 2011
Emma Kirkby o glasbi Johna Dowlanda
sobota, 24. avgust 2013

DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice