SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > recenzije > plošče > Ne pustimo se pohoditi!

Ne pustimo se pohoditi!

Igor Bašin
31. maj 2011

Ovitek albuma, ki je izšel na vinilu, je delo Filipa Ćetkovića iz srbske zasedbe  Rough Blue.
Ovitek albuma, ki je izšel na vinilu, je delo Filipa Ćetkovića iz srbske zasedbe Rough Blue.
Ex-Yu Rock'n'Roll Bastards!!!
(Subkulturni azil / Front rock, 2011)
Skladbe:
Stran A:
1. Erotic Biljan & His Heretics: Rock'n'Roll Revolution No. 5
2. Psycho-Sonic Boris and Hosenfefer: Drive Psycho Drive
3. Rough Blue: Big Fat Mama
4. Ragman: Under The Bed
5. Concrete Worms: Lies
6. Diego: Tarantela
7. Muškat Hamburg: The Fact
Stran B:
1. Hosenfefer: Get Back in The Hole
2. Dykemann Family: Side Street Love
3. No Rules: Preko neba
4. Hitchcock: Pravi put
5. Dr. Zero: Terorist
6. CZD: Reci da me voliš

V obeh aktualnih glasbenih dokumentarcih o slovenskem hip hopu, V letu hip hopa in Veš, poet, svoj dolg, dobi kompilacija 5'00'' of Fame Za narodov blagor zasluženo pozornost, saj je (pred desetimi leti) ujela rodovitnost naše raperske scene in izpostavila celo serijo obrazov in rimoklepačev. Danes spada ta antologijska izdaja v zakladnico domače popularne glasbe, ki jo vlečemo iz istega predala kot kompilacije Pop boom festivala, Paket aranžman, Novi punk val 78–80, Lepo je..., 84 – 48, HC Ljubljana, Provinca vrača udarec, Rijeka – Paris – Texas, Bombardiranje New Yorka, No Border Jam in druge, ki skrivajo v svoji srčiki generacijski naboj in odmevajo kot dokumenti neke glasbene (sub)skupnosti. Mednje lahko prištejemo tudi najnovejšo izdajo Ex-Yu Rock'n'Roll Bastards!!!

Prazačetke te kompilacije najdemo v festivalu Garage Explosion, ki se zadnja leta redno odvija v mariborskem Gustafu. Ob ljubljanskem FV festivalu tvori magnetno jedro povezovanja akterjev in ljubiteljev garažno obarvane punk rockovske scene na tem koncu sveta. Če ima FV festival svoj zgodovinski kapital v devetdesetih letih, ko je njegov organizator FV Music katapultiral v svet Dicky B. Hardy, Hic Et Nunc, Rhythm Thieves in je (bil) takrat eden agilnejših in prodornejših koncertnih promotorjev rocka pri nas, je Garage Explosion rezultat (samo)realizacije in želje po povezovanju, sodelovanju in medsebojni pomoči ter (sub)kulturno-glasbenega aktivizma nove generacije bendov ter posameznikov in posameznic, ki se (še) danes do obisti in brez kompromisov identificirajo z rokenrolom in ne pristajajo na igro vsesplošne komercializacije in razprodaje. Eden glavnih motorjev in trdnejših stebrov festivala je zagotovo skupina Muškat Hamburg. Zato ne preseneča, da je njen kitarist Aleš Otorepec alias Otto Corporal Cutt-Butt tudi urednik kompilacije, ki je (i)zbral trinajst bolj ali manj aktualnih skupin garažnega punk rocka s področja nekdanje Jugoslavije.

Muškat Hamburg se nam predstavlja z eno izmed svojih pesmi v angleščini, Fact, in neskromno najavlja izid novega, drugega albuma. Slovenski ropot zastopajo še ilirskobistriška, zdaj ne več aktivna zasedba Diego, sladkovrški Dr. Zero, ki je z lirično naelektreno pesmijo Terorist (o borcu za svobodo) najbolj angažiran na kompilaciji, ter nerjaveči CZD, ki je v retro navihani maniri zbobnal srbohrvaško različico Reci da me voliš.

Slednji dve pesmi zaključita kompilacijo, na kateri prevladujejo pesmi v angleščini. Morda prav zato ob bosanskih rockerjih No Rules iz Tuzle v zaključnem paketu še toliko bolj izstopi zagrebška zasedba Hitchcock s svojo brezkompromisno ločitveno pesmijo, ki s sodobnejšo industrial-metalizirano ostrino zvoka odstopa od prevladujoče garažne produkcije. Na kompilaciji, ki jo odpre nabriti apel k rokenrol revoluciji vinkovško-zagrebške garažnorockovske naveze Erotic Biljan & His Heretics, zastopa šahovnico naše sosede še zagrebška Dykemann Family, ki zasmrdi po dobrem starem Billyju Childishu in njegovih norih garažnih reinkarnacijah.

Dodatno vrednost kompilacije predstavljata posnetka skupine Hosenfefer, eden iz leta 2003 in drugi iz leta 2006, ki je bil posnet s Psycho-Sonic Borisom. Gre za opozorilo na garažnorockovsko vstajo v Kosovski Mitrovici. Ostale tri srbske skupine so Rough Blue z bluesovsko mešanico surovih White Stripes, Black Keys in Danko Jones, novosadska garažna zasedba Ragman ter našpičeni in deroči Concrete Worms iz Beograda.

Ex-Yu Rock'n'Roll Bastards!!! ni nostalgična kompilacija za jugoslovanskim rokenrolom. Daleč od tega. Odkriva nam na rob odrinjeno muziko generacije, ki je rajnko doživela v trenutku njenih izdihljajev (z nekaterimi starejšimi izjemami) ali pa je njene zlate rockovske post-trenutke, ki jih poosebljajo Majke, Partibrejkersi ali Res Nullius, doživela še zelo mlada. Na ljubljanski promocijski tiskovni konferenci je založnik, publisher in član CZD Dušan Hedl dejal, da je vrednost kompilacije, ki je izšla na veliki vinilni plošči, primerljiva s kultno ploščo Bombardiranje New Yorka s konca osemdesetih let, ki je predstavila Majke, Satana Panonskega, Kaotične duše, Messerschmitt, Machine Gun in Skol. Za takšen sklep je zagotovo še prezgodaj, vsekakor pa gre za pristni dokument časa, ki skozi tisti ex-yu kriči tako močno kot z naslovnico, na kateri je znameniti rudar s starega jugoslovanskega bankovca za deset dinarjev. Podoben motiv najdemo na romanu Proletarec izpred tridesetih let, ki je doživel številne politične pritiske in cenzuro, preden je bil objavljen. Njegov avtor, Miroslav Slana – Miros, je bil tako obupan, da ga je Taras Kermauner miril in spodbujal: »Če boste tiho, vas bodo pohodili, če boste pa kaj rekli, ne bo težav, samo ne pustite se pohoditi.« In prav slednje počne tudi pričujoča kompilacija – kriči in ne skriva svoje identitete. Ni potrošno, instant blago, temveč glasbena deklaracija pripadnosti rockovski (sub)skupnosti, ki traja od včeraj prek danes za jutri. »Keep on rockin' in the free world!«

NE SPREGLEJTE:


Iz garaž nekdanje domovine
torek, 29. marec 2011
Eksperimentalna elektronika iz ex-YU
torek, 11. januar 2011
Skriti mejniki
petek, 18. februar 2011
Mapiranje obrobja
sobota, 31. december 2011
Sila kontinuitete
petek, 11. marec 2011
Prva petletka
četrtek, 20. december 2012
Presek izkušenj in nadobudnosti
četrtek, 24. marec 2011
Po glasbenih razpotjih
sreda, 16. november 2011
Petindvajset častnih za Pridigarje
torek, 11. junij 2013
Novo poglavje slovenske elektronike?
sreda, 13. maj 2015

DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice