SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > recenzije > plošče > Ne pustimo se pregnati

Ne pustimo se pregnati

Igor Bašin
09. april 2015

Zasedba Ludovik Material z novo ploščo res sega čez planke in ni vrag, da se ne bi prerinila med izzivalnejša (nova) imena evropskega novega rocka.
Zasedba Ludovik Material z novo ploščo res sega čez planke in ni vrag, da se ne bi prerinila med izzivalnejša (nova) imena evropskega novega rocka.
Ludovik Material:
Model Generation
(KAPA Records, 2015) 

Na prvem Mentu letos februarja je zasedba Ludovik Material premierno nastopila z novim bobnarjem. Obenem je šlo za koncertno predpremiero nove, druge plošče, ki jo je najavila objava nove skladbe Summertime na kompilaciji Slovenian moMENT 2015. Skupini se je na tem tridnevnem poslovno-glasbenem mreženju, nastopanju, spoznavanju in druženju sredi Ljubljane zgodil še en trenutek. Dan pred showcase koncertom v Menzi pri koritu se je v M Hotelu odvijala Poslušalnica. Izbranim gostom so brez predhodne napovedi in predstavitve izvajalca, tako rekoč na slepo, predvajali skladbe nastopajočih, ki so jih sproti komentirali in ocenjevali pred zbrano javnostjo poslušalk in poslušalcev. Angleški glasbeni publicist John Robb, znan tudi kot kitarist in frontman zasedb Membranes in Goldblade, ni skrival navdušenja nad Ludovik Materialom. Še istega dne je bend na portalu Louder Than War proglasil za »novo ime dneva«, za svežo silo aktualnega post postpunka. Boljše popotnice si bend pred izidom druge plošče ni mogel želeti. Ne zgolj zato, ker je pohvala prišla od zunaj, ampak ker z novo ploščo res sega čez planke in ni vrag, da se ne bi prerinila med izzivalnejša (nova) imena evropskega novega rocka.

Kdo bi vedel, če bodo generacije za nami prepoznale v plošči Model Generation dokument tega časa. Ali bo čez sto, dvesto ali več let služila zgodovinarju pri odkrivanju, v kakšnem času in prostoru smo živeli danes? Kaj nas je preganjalo, okupiralo, težilo, dušilo pod Alpami? Ali bo v njej prepoznal krik generacije, ki je odrasla na prelomu dvajsetega v enaindvajseto stoletje? Generacije, ki se ji mladost podaljšuje v Jezusova leta, ki so ji obljube o svetli prihodnosti zaprle skoraj vse poti naprej, ki pod pritiskom brezperspektivne stagnacije in grožnje z revščino beži in odhaja od doma v svet po boljši jutri. Vendar tukaj in zdaj ni čas za beljenje glave s prihodnostjo. Čas je za ukrepanje. Tako kot je italijanski novinar Tiziano Terzani na svojih popotovanjih dognal, da je za spremembo sveta na boljše treba začeti pri samem sebi, se je Ludovik Material lotil sebe in svoje generacije s preizpraševanjem upora ali pobega, razpetosti med potrošništvom in akcijo, manipulacijo in svobodo.

Iti ali ostati, biti ali ne biti. S podobnimi vprašanji modernega eksodusa se je ukvarjala tudi glasbeno-gledališka predstava Mareta Bulca Gremo vsi!. V njej sta nastopala pevka Tina Perić ter programer in kitarist Matija Dolenc iz skupine Ludovik Material, ki sta se med ostalimi nastopajočimi ustvarjalno (najbolj) zbližala z bobnarjem in tolkalcem Jako Bergerjem – Brgsom. Za ploščo Model Generation je bilo to srečanje usodno. Predstava jo je nezavedno spočela. Ker se je v istem času dotedanji bobnar Jernej Koren, drugače član ŠKM Bande, umikal iz Ludovik Materiala, se je sama od sebe ponudila možnost razvijanja spočetega in za novo stran v življenju benda.

Model Generation ni le krik tiste kritične mase, ki ostaja doma v dobrem in slabem, ampak tudi posvetilo odseljenim(a) prijateljem(a). Osebno, a hudirja napadalno in odločno. Lokalno in globalno. Z novo ploščo nas Ludovik Material roti, da strah in izguba zaupanja v domače okolje nista le razlog za odseljevanje, ampak tudi za razraščanje abotnosti, ki obkrožajo, zasužnjujejo, žalijo, ponižujejo in zatirajo človeka kot svobodno bitje.

S prihodom Brgsa v Ludovik Material se je zenit skupine preorientiral. Če je prvenec odlikovala poudarjena raba matric, ki so rade ukleščale živo izvedbo, so na drugem albumu te odrinjene v ozadje. Najpogosteje skrbijo za atmosfero in začinjajo dramaturško kuliso, kar prihaja na dan v mirnejših in počasnejših delih, na primer v skladbi Reign Of Silence. Brgs je prinesel strumnejše bobnanje, ki je skladno z naelektrenim dratanjem. Njegovo skoraj militantno mlatenje je nalik ježi Budgieja iz Siouxie & The Banshees. Nasploh je celotna nova plošča prepojena z ostrino darkerskega rocka. Zlitje hrumečega zvočnega zida rezke kitare in grmečega bobna z ekspresivnim in odločnim ženstvenim glasom seže po jeznem grrrl riot postpunku. Ob omenjeni skladbi Summertime so takšne tudi All Yours, naslovna Model Generation in Cleansing. Z njimi polnijo vrzel, ki je nastala pri nas po razpadu skupine Psycho-Path. Če v Summertime slišimo odmev Sleater-Kinney, se himna Let’s Unite! sliši kot izzivanje britanskih vrstnic Savages. Bombastični uvod vanjo, »Rano jutro zlo mi jutro ...«, doda plošči edini ščepec Balkana. Drugače je v celoti odpeta v angleščini, in čeprav ji ni mogoče pripisati podalpskega porekla, je takšna plošča lahko nastala samo »nekje v Sloveniji«. Razpeta je med jezo, gnusom, obupom, pripadnostjo, svetovljanstvom in veseljem do življenja. To groteskno in bolehno stanje duha se materializira skozi artikulirani krik odločne Tine Perić, ki si je v zadnjih treh letih odprla širen vokalni razpon, ki v udarnem rohnenju čez celo ploščo ječi, se trga, bruha, trpi, poje in se osvobaja.

V manifestativnem nastopu si je Ludovik Material blizu s prijateljskim tandemom It's Everyone Else, ki je svoj manifest objavil lani na plošči New Religion. Ob grenkem zavedanju, da sta se člana tega tandema nedavno odselila iz domovine, pridobi skladba Failed Plans na otožni razrvanosti, medtem ko uradno zaključna pesem Workin’ Ass, ki izstopa na plošči po elektro napumpanosti, udari, kot da so jo v Ludovik Material spisali z omenjenim prekmurskim elektro terorističnim dvojcem.

Model Generation ni le krik tiste kritične mase, ki ostaja doma v dobrem in slabem, ampak tudi posvetilo odseljenim(a) prijateljem(a). Osebno, a hudirja napadalno in odločno. Lokalno in globalno. Z novo ploščo nas Ludovik Material roti, da strah in izguba zaupanja v domače okolje nista le razlog za odseljevanje, ampak tudi za razraščanje abotnosti, ki obkrožajo, zasužnjujejo, žalijo, ponižujejo in zatirajo človeka kot svobodno bitje. Kjerkoli že! 

NE SPREGLEJTE:


Glasba in migracije skozi gledališke oči
petek, 17. maj 2013
Čao Portorož
torek, 07. januar 2014
Brgs, piči dalje ...
sobota, 28. februar 2015
Bodimo previdni
torek, 30. december 2014
Vabilo na ples
ponedeljek, 05. maj 2014
V spomin Branetu Bitencu
četrtek, 11. september 2014
Smrtno resno, brez laži
petek, 28. avgust 2015
Proto-indie rock
sobota, 22. februar 2014
Prihajam iz trasha, torej sem trash
nedelja, 09. februar 2014
Pregled poletnih festivalov in glasbenih dogodkov na domači glasbeni sceni
četrtek, 09. julij 2015

DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice