SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > recenzije > plošče > Razpokano prašičje ogledalo

Razpokano prašičje ogledalo

Simon Vene
19. avgust 2012

Simbolika, ki jo Pigs Parlament uporabljajo v besedilih in grafični podobi naslovnice močno spominjajo na Orwellovo Živalsko farmo.
Simbolika, ki jo Pigs Parlament uporabljajo v besedilih in grafični podobi naslovnice močno spominjajo na Orwellovo Živalsko farmo.
Pigs Parlament:
Different Pigs Same Shit
(Front Rock / Subkulturni azil, 2012)

Different Pigs Same Shit (Drugačni prasci isto sranje) je drugi, morda celo četrti album šestčlanske zasedbe Pigs Parlament (Prašičji parlament) iz Goriških Brd. Morda četrti zato ker sta prva dva izdana v samozaložbi, poimenovana Demo 2004 in Demo 2006, uvrščena v kategorijo demo albumov. Kar verjetno ne pomeni kaj dosti drugega, kot to, da so Pigs Parlament svojo glasbo preudarno gradili dalj časa, preden so izdali prvenec z naslovom It's Time For Sausages, ki je leta 2010 prav tako izšel v samozaložbi. Na svojem Facebookovem profilu je band pod »žanr« zapisal takole: »SVAŠTA (samo da je gas) punk, rock, ska, metal, reggae, commedian, italian pop, swing, hard-core, eni pravijo da celo emo-core:)«.

Ne vem, ali je hribovska zasedba seznanjena z Orwellovo novelo Živalska farma, vendar me simbolika, ki jo uporabljajo tako v besedilih kot v grafični podobi naslovnice pričujočega albuma močno spominjajo na to odlično literarno delo iz obdobja po drugi svetovni vojni. No, Orwell se z glasbeno veščino Bricov ne more primerjati, kakor tudi oni ne kažejo poetskih ambicij. V besedilih na skoraj eno uro dolgemu albumu uporabljajo preprost jezik, tako v primeru, ko so besedila v angleškem jeziku, enako pa se postavijo ob rob visokemu izbornemu slovenskemu jeziku z domačo slengovsko ali narečno govorico. Morda tudi zato, da pokažejo zobe kakršnemukoli elitizmu, predvsem pa političnemu, ki v svoji nečimrni zaverovanosti izrablja moč in hkrati pozablja, da mu je le-ta dana v imenu ljudstva za ljudstvo. Saj veste, v Orwellovi basni so prašiči prevzeli oblast in … postali prasci. Članom Pigs Parlament se to verjetno ne bo zgodilo, ker poleg družbene kritike v besedilih skladb gojijo tudi samokritiko, razmislek o lastnih dejanjih, ki niso vedno tako herojska in blesteča, kakršen je boj za pravico in resnico.

Glasba zasedbe je izredno hitra, s tako hitrim tempom, da je že sámo fizično sledenje čista akrobacija, da ne pomislim, kakšno glasbeno kondicijo in spretnost takšen pristop zahteva.

Sedemnajst skladb na albumu je sestavljenih v dinamično celoto. Skladbe se zvočno smiselno povezujejo ter se tako prelivajo iz ene v drugo. Glasba zasedbe je izredno hitra, s tako hitrim tempom, da je že sámo fizično sledenje čista akrobacija, da ne pomislim, kakšno glasbeno kondicijo in spretnost takšen pristop zahteva. In to sekstet iz Goriških Brd zmore v odlični maniri. Glasbeno se preizkusijo celo s priredbo skladbe Bohemian Rhapsody rock zasedbe Queen z Otoka, kjer so nedavno divjali srditi boji za olimpijska odličja. Singel je izšel leta 1975 in dvignil nemalo prahu. Skladba se bistveno razlikuje od običajne rockovske zgradbe kitica-refren-kitica, zato so jo v medijih poimenovali tudi za mini opero. Velja za eno najbolje izdelanih in najdražjih posnetkov v popularni glasbi. Prepričan sem, da pet fantov in dekle iz Brd ni porabilo toliko časa in sredstev za njihovo Boemsko rapsodijo, ki je kljub temu najboljša priredba te pesmi, ki sem jo slišal do zdaj. Boljša tudi od tiste iz ameriške filmske parodije Wayneov svet, ki je v začetku devetdesetih polnila kinematografe v dveh delih.

Kraljičina Boemska rapsodija, ta razvpita mini opera, je tako doživela ponovno uprizoritev v odlični izvedbi zasedbe Prašičjega parlamenta. Prava boemska »razpodija«, za katero je značilna raznovrstnost vokalov, prepletanje različnih glasbenih načinov, ki ustvarjajo različna razpoloženja. Z malo domišljije rapsodično strukturo lahko uvidimo v celotni zgradbi albuma Different Pigs Same Shit.

Svojim glasbenim vzornikom se posebej priklonijo v skladbi Legends Never Die. V poučni klišejski zgodbi o stranpoteh uživanja drog so glavni junaki John Lennon, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Bob Marley in Sid Vicious – sinonimi za raznolike rockovske pristope in obdobja ter seveda večni.

Človek se vpraša, kje so vendar naše glasbene legende? Zakaj slovenske glasbene legende ne nastopajo v zgodbah slovenskih glasbenih zasedb?

Človek se vpraša, kje so vendar naše glasbene legende? Zakaj slovenske glasbene legende ne nastopajo v zgodbah slovenskih glasbenih zasedb? Morda vedo odgovor Pigs Parlament, ki nam videnje stanja v slovenski popularni glasbi orišejo v skladbah Failed Organisation in SAZAS – Združenje skladateljev in avtorjev za zaščito glasbene avtorske pravice Slovenije ščiti pravice zgolj nekaterim in zato mora mnogim vzeti. Predvsem je pa slednji organizaciji figo mar za mlade slovenske bende, če na kratko povzamem besedili omenjenih dveh skladb z albuma Different Pigs Same Shit. In v tem združenju je veliko slovenskih glasbenih legend.

Ne bom trdil, da je tudi Dušan Hedl legenda, niti da je član SAZAS, a neizpodbitno dejstvo je, da so Pigs Parlament album Different Pigs Same Shit založili pri založbi Front Rock / Subkulturni azil, katere član je zagotovo Dušan Hedl. Uveljavljena alternativna mariborska založba se ponaša z novejšo založniško oznako Sazas Free CD (zgoščenka brez Sazasa), pod katero je uvrščen tudi pričujoči album in sicer pod tretjo zaporedno številko.

Pigs Parlament so album Different Pigs Same Shit prvič predstavili sredi julija pred domačim občinstvom na Humu. V dvorani, ki je v preteklosti gostila mnoge tuje takrat aktualne, predvsem alternativne rock zasedbe in v katerih glasbi so verjetno tudi glasbene korenine briških Pigs Parlament. V začetku avgusta se je razširila vest, da je celoten album izšel tudi na medmrežju na strežnikih bandcamp in soundcloud, od koder si ga lahko pretočite zastonj oziroma velikodušno podprete bend z zneskom, ki je primeren za vaš žep ali občutek. Po dobrem poslušanju albuma vam verjetno nič ne bo žal, če ste ljubitelji sodobnih in različnih rockovskih glasb. Morda jih skupaj doživimo v živo, na primer na festivalu Punk Rock Holiday 1.2, ki bo sredi avgusta ozvočil Sotočje pri Tolminu, ki vse bolj postaja slovenska glasbena Meka, ali konec meseca na tradicionalnem No Border Jam festivalu v Mariboru.

NE SPREGLEJTE:


»Helou Slovinija«
četrtek, 23. avgust 2012
dvatisoč11 s šestimi udarnimi bandi
sreda, 21. december 2011
Zmes raziskovanja in občutka za pesem
ponedeljek, 15. april 2013
Zgodba o Buldožerjih
torek, 08. september 2015
V spomin Branetu Bitencu
četrtek, 11. september 2014
Samo konji in heroji
sobota, 17. december 2011
Sam svoj kralj
petek, 24. julij 2015
S prvim korakom odločno naprej
petek, 29. marec 2013
Rokerji pojejo pesnike- desetič!
ponedeljek, 29. december 2014
Rokenrol je mrtev, živel rokenrol!
ponedeljek, 30. marec 2015

DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice