SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > recenzije > plošče > Silovita moč hrepenenja

Silovita moč hrepenenja

Nina Hlebec
12. avgust 2014

Pri Heavy rain gre predvsem za zvestobo lastni izraznosti obeh glasbenic, kar se na instrumentalnem nivoju kaže v izbiri relativno preprostega instrumentarija, ki pa ga spretno in v popolnosti izkoriščata za posredovanje svojih impresij.
Pri Heavy rain gre predvsem za zvestobo lastni izraznosti obeh glasbenic, kar se na instrumentalnem nivoju kaže v izbiri relativno preprostega instrumentarija, ki pa ga spretno in v popolnosti izkoriščata za posredovanje svojih impresij.
All Strings Detached:
Heavy Rain
(Založba Radia Študent, 2014)

Nekatere reči se kratkomalo zgodijo ob ravno pravem času. Recite temu sreča. Recite temu naključje, delo mističnih sil ali vesoljni red, ki se sem in tja celo vzpostavi tako, kot je najbolj smiselno. Duet All Strings Detached se na slovenskem glasbenem prizorišču resda ni pojavil popolnoma nepričakovano, a je plošča Heavy Rain verjetno marsikoga ujela ravno prav (ne)pripravljenega.

Jana Beltran in Vesna Godler sta svojo glasbeno pot že oblikovali v drugih, tudi skupnih projektih, kot All Strings Detached pa sta se zlili pred malo več kot dobrim letom in se začeli kaj hitro tudi v tej inačici koncertno udejstvovati. Njun pričujoči debitantski album je izšel junija letos pri Založbi Radia Študent, kjer je na voljo za nakup, in se pridružuje relativno skromni beri relevantnih domačih zasedb, ki bi jih kak ameriški poslušalec kategoriziral kot »singer-songwriter act«, mi pa bi jih verjetno označili za kantavtorje. Katerokoli oznako že izberemo, povemo z njo premalo.

Če se najprej posvetimo lirični podobi na Heavy Rain, je moč zaznati izrazito hrepenenje po prizemljujoči pozabi. Pozabi česa? Neizpete ljubezni, kakopak. In žalosti, bolečine, praznine – praznih besed in še bolj praznih src. Druga, ravno tako močna tematika je zvestoba nekakšni romantični viziji in želji po zlitju dveh duš. Ta zvestoba se na albumu kaže na dva načina, najprej skozi liriko, ki je, roko na srce, relativno preprosta. Besedila namreč niso pretirano zavita v metafore ali druge pesniške figure, temveč precej neposredno podajajo občutja, misli in predvidevanja glede neuresničenih ljubezenskih prihodnosti. Tu bi plošči lahko očitali banalnost, a v prid besedilom gre to, da je velikokrat ravno banalnost tista, ki je ne znamo ali se jo celo sramujemo konkretno ubesediti. Obilno deževje iz naslova albuma se sicer spodobno izlije šele v predzadnji skladbi You Go Deep, v kateri se odvije tudi krajši božjastni napad, ki je že skorajda v maniri temačne gospe Galásove; prav to je eden najmočnejših momentov pričujoče plošče in dobrodošlih bi bilo še več podobno demonskih vokalnih zviranj.

In tu smo že pri drugem obrazu zvestobe. Gre predvsem za zvestobo lastni izraznosti obeh glasbenic, kar se na instrumentalnem nivoju kaže v izbiri relativno preprostega instrumentarija, ki pa ga spretno in v popolnosti izkoriščata za posredovanje svojih impresij. Kljub minimalizmu in izogibanju instrumentalnemu okraševanju je zvok na pričujočem albumu poln, in ta polnost je še toliko bolj zaznavna v njegovih tišinah in premorih. A tej polnosti na trenutke vendarle manjka malo več kontrastnosti. Tempo plošče je relativno počasen, ton mestoma celo mrakoben, in nemara bi ravno tem mračnjaškim silam na instrumentalnem področju veljalo nameniti več prostora za izživljanje in tako preprečiti spogledovanje albuma z enoličnostjo, ki jo duet, če smo iskreni, predvsem v živo že vešče razblinja z vokalnim delom nastopov.

Medtem ko kopica domačih (tudi alternativnih) kitarskih zasedb v svoje skladbe še zmeraj vestno prerisuje uveljavljene instrumentalne vzorce, z njimi pa tudi vse tematike in občutja, se All Strings Detached vzpostavlja kot povsem lastna entiteta z nekaj prostora za rast, hkrati pa tudi z veliko mero odločnosti, fokusa in predvsem poguma...

Kljub temu da se je Heavy Rain, času izdaje primerno, med poslušalce res izlil kot poletna nevihta, se mu ne sme pripisovati vihravosti ali nedodelanosti. Vraga, še vpletanje nesrečne, s strani hipsterijade posvojene simbolike (denimo jelenov, ki se v besedilu Winter Scene skrivajo za drevesi) pravzaprav ne izpade neumestno ali osladno, temveč zelo organsko, kakršne se zdijo tudi ustvarjalne sile za Heavy Rain. Spontane, odkrite in naravne. Kljub omenjenim liričnim okornostim je namreč prav pristnost izraza tisto, kar All Strings Detached najbolj odlikuje.

Medtem ko kopica domačih (tudi alternativnih) kitarskih zasedb v svoje skladbe še zmeraj vestno prerisuje uveljavljene instrumentalne vzorce, z njimi pa tudi vse tematike in občutja, se All Strings Detached vzpostavlja kot povsem lastna entiteta z nekaj prostora za rast, hkrati pa tudi z veliko mero odločnosti, fokusa in predvsem poguma, kajti kaj je pogumnejše od tega, da kot ljudje pokažemo svojo ranljivost, norost in bolečino v tem prostoru-času, ki ima pravo korist le od nadsrečnih super avtomatonov. 

NE SPREGLEJTE:


Zlo, ki ga zemlja ne potrebuje
četrtek, 19. junij 2014
Lolita goes pop
sobota, 14. februar 2015
Koncert (pesmi) po meri časa
četrtek, 28. avgust 2014
Čez znamenito zebro in nazaj
četrtek, 20. november 2014
Zaradi krčenja sredstev brez plavajočega odra na Dravi
petek, 26. junij 2015
Vse večji karakter
ponedeljek, 13. maj 2013
Tisto, kar je med vrsticami
četrtek, 27. februar 2014
Reka pa teče naprej …
sreda, 02. julij 2014
Povsod so kakšne zapornice ...
nedelja, 20. april 2014
Po renčanju grrizliji sedaj tudi grizejo
četrtek, 03. april 2014

DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice