SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > domače > Tempo e tempi Elliotta Carterja

Tempo e tempi Elliotta Carterja

Sara Železnik
07. november 2011

Elliott Carter (foto: Meredith Heuer)
Elliott Carter (foto: Meredith Heuer)

Na slovenskih koncertnih odrih je ansambel Slowind eden najvidnejših poustvarjalcev domače in tuje komorne sodobne tvornosti. Vrhunec njihovega muziciranja je vsakoletni festival, s katerim poslušalcem ponujajo nove kompozicije in razgrinjajo dela skladateljev, ki jih na standardnih koncertnih sporedih večinoma nimamo priložnost slišati.

Letošnji Festival Slowind, ki se bo odvijal med 9. in 18. novembrom, bo 13. zapovrstjo. Njegov podnaslov Tempo e tempi Elliotta Carterja nakazuje, da se bo osredotočil na enega skladatelja. Takšno spletanja rdeče niti je že bilo prisotno v preteklih letih, denimo leta 2007, ko je bil festival posvečen ustvarjalnosti Vinka Globokarja, ali dve leti kasneje Edgarja Varèseja.

Elliott Carter je ameriški skladatelj, ki bo letos dopolnil 103. leto. Zaradi te zavidljive starosti je osebno doživel skorajda celotno 20. stoletje ter imel stik z mnogimi novimi kompozicijskimi smermi in postopki, ki jih je to obdobje prineslo. Kar težko si predstavljamo, da je bil leta 1924 prisoten na newyorški premieri Pomladnega obredja Igorja Stravinskega. Po ameriški avantgardi, ki jo je prevzel v svojih mladostnih letih, se je Carter v času študija pri sloviti francoski skladateljici in učiteljici Nadii Boulanger nekoliko usmeril v neoklasicizem, kasneje pa je razvil povsem svoj slog komponiranja. Zanimivo je, da je več kot tretjino svojega obsežnega opusa, ki obsega orkestralne, komorne, solistične instrumentalne in vokalne skladbe, dva baleta in opero, napisal od svojega 85. leta dalje. Tudi danes je še kompozicijsko dejaven, o čemer se bomo lahko prepričali že na prvem festivalskem koncertu, na katerem bo izvedena skladba Trije glasbeniki, ki jo je Carter ustvaril v zahvalo Festivalu Slowind 2011.

Poleg kompozicij osrednjega skladatelja bo na festivalu predstavljeno delo njegovega učitelja Walterja Pistona pa Aarona Coplanda (vsi trije so študirali pri Boulangerjevi), Witolda Lutosławskega, Isang Yuna in Roberta Aitkena, prisluhnili pa bomo lahko tudi skladbam domačih ustvarjalcev, in sicer Božidarja Kosa, Lojzeta Lebiča in Janeza Matičiča.

Letos so oblikovalci programa v festival prvič vključili Slovenski komorni zbor pod vodstvom Martine Batič in Orkester Slovenske filharmonije. Slednji bo pod vodstvom dirigenta Emmanuela Villauma izvedel Carterjevi orkestrski skladbi Three Occasions ter Sound Fields.

Razgrinjanje zahtevne Carterjeve govorice in vzpostavljanje mostu k razumevanju njegovih kompozicij bosta ponujeni na vsakokratnem predkoncertnem pogovoru z ustvarjalci in poustvarjalci ter na dvodnevni glasbeni delavnici, ki jo bo vodil eden največjih strokovnjakov za glasbo Elliotta Carterja, dr. John Link. Festival bo dopolnila projekcija filma Labirint časa režiserja Franka Schefferja, ki je režiral več glasbenih dokumentarcev, med drugim filme o Karlheinzu Stockhausnu, Lucianu Beriu, Pierru Boulezu, Edgarju Varèseju in Arnoldu Schönbergu. Kvintetu Slowind se bodo kot interpreti na festivalu pridružili pianistka Ursula Oppens, harfistka Coline-Marie Orliac, mezzosopranistka Barbara Jernejčič Fürst, violinist Janez Podlesek, violončelist Igor Mitrović ter Slovenski tolkalni duo (Jože Bogolin in Simon Klavžar).

NE SPREGLEJTE:


Čas Elliotta Carterja
ponedeljek, 21. november 2011
Festival Slowind - Zaključek
ponedeljek, 21. november 2011
Festival Slowind - Sodobna glasba je v mestu!
četrtek, 10. november 2011
Festival Slowind - Scrivo in Vento
sreda, 16. november 2011
Festival Slowind - Novosti. Nove poti. Odkrivanje neznanega …
petek, 18. november 2011
Festival Slowind - Carter & Mahler
sobota, 12. november 2011
»Modernost« in historična izvajalska praksa
četrtek, 04. avgust 2011
Zgodovinska izvajalska praksa?
torek, 08. maj 2012
Zborovski tekmovanji v Mariboru
torek, 17. april 2012
Zaradi krčenja sredstev brez plavajočega odra na Dravi
petek, 26. junij 2015

DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice