SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > Ukradene, izposojene in navdahnjene glasbene ideje velikih klasikov na Festivalu Maribor 2014

Ukradene, izposojene in navdahnjene glasbene ideje velikih klasikov na Festivalu Maribor 2014

Maia Juvanc
04. september 2014

Letošnja osrednja festivalska rdeča nit bo izpostavljala koncept ukradenega oziroma izposojenega v glasbi.
Letošnja osrednja festivalska rdeča nit bo izpostavljala koncept ukradenega oziroma izposojenega v glasbi.

Festival Maribor se ta september podaja v novo festivalsko sezono, ki bo vključevala večerne koncerte, jutranje refleksije in obširne glasbene projekte na temo ukradenega v glasbi. Novo rdečo nit bodo z violinistom Richardom Tognettijem osvetljevali številni glasbeniki, med drugim violončelist Giovanni Sollima, pianist Per Rundberg, Komorni zbor Hugo Wolf in romski orkester Gypsy Devils.

Festival Maribor neguje svojo jasno tematsko in umetniško vizijo, kot je to značilno za veliko pomembnih festivalov klasične glasbe po svetu. Festival vsako leto izpostavi drugačno tematiko in jo ustrezno kontekstualizira z glasbenim programom ter spodbudi občinstvo in sodelujoče glasbenike ne le k uživanju izvedb klasičnih mojstrovin, temveč tudi h globlji refleksiji. Takšno širšo zasnovo festivala omogoča predvsem umetniški vodja in violinist Richard Tognetti, ki je letos v duhu sodelovanja z več umetniki z različnih področij še malo širše razprl festivalska vrata.

Letošnja festivalska rdeča nit bo izpostavljala koncept ukradenega oziroma izposojenega v glasbi. Tematika kraje je za Tognettija logično nadaljevanje tem iz prejšnjih dveh let: leta 2011 se je začelo iz nič, v letu 2012 je šlo obratno v vse, letos pa se nadaljuje z vprašanjem ukradenega. Glasbene velikane (recimo Bacha, Mozarta, Straussa, Schuberta, Sibeliusa in Šostakoviča), ki so si skozi zgodovino izposojali glasbene fraze, melodije in zamisli od drugih skladateljev, bodo na koncertih razkrivali programski vodje in mnogovrstni glasbeniki.

Ob odprtju festivala 5. septembra bo Tognetti z Orkestrom Festivala Maribor izvajal Haydna, Beethovna in Mozarta. V nadaljevanju bodo 6. septembra v projektu z naslovom Ukradeno pod drobnogled postavili klasično glasbo, ki se je znašla v primežu znane filmske glasbe ter popularnih uspešnic. Pri širokopoteznem projektu bodo sodelovali Komorni zbor Hugo Wolf, didžej Tim Urbanya, romski orkester Gypsy Devils, Tognetti kot solist z njegovim festivalskim orkestrom ter soavtor projekta Jure Ivanušič.

Koncertne sporede so letos razen Tognettija oblikovali še Marko Črnčec s koncertnim večerom Retrospektiva velikih ruskih skladateljev in pianist Christian Schmidt, ki bo svoj koncert z violončelistom Rudolfom Leopoldom posvetil izvedbam Beethovnove glasbe, navdahnjene od Mozarta, violinistka Angela Boženova pa je z violončelistom Lakom Stadlerjem in pianistom Perom Rundbergom pripravila skladbe Arva Pärta in Franza Schuberta.

Raznovrstnost glasbenega festivalskega dogajanja bo predvsem stopilo v ospredje 7. septembra z nastopom orkestra Gypsy Devils, katerega vodja je virtuoz na cimbalah Ernest Šarközi. Koncert bo občinstvo popeljal v različna žanrska področja – od Brahmsovih madžarskih plesov, uverture k operi Carmen in capriccia Niccola Paganinija do judovske glasbe in seveda Montijevega Čardaša, vse v neklasični izvedbi romskega orkestra.

Festival se bo zaključil 11. septembra s programskim izborom in nastopom italijanskega skladatelja in violončelista Giovannija Sollima. Violončelist, sin priznanega skladatelja Eliodorja Sollima, bo nastopil kot solist z Orkestrom Festivala Maribor pod dirigentskim vodstvom Bojana Sudjića. Izvedli bodo italijanski repertoar z deli Ottorina Respighija in Luigija Boccherinija ter Sollimovo kompozicijo Folktales (Ljudske pripovedke) iz leta 2009.

Ker festival poudarja tudi pomen glasbenega izobraževanja (predvsem pri mladini), bo letos potekala delavnica v sodelovanju z Waldorfsko šolo. Svojo metodo učenja glasbe oziroma svojo avtodidaktično glasbeno teorijo bo predstavil Bojan Cvetrežnik z asistentom Žigom Fabbrom.
 

Program festivala najdete TUKAJ.


DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice