SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > v žarišču > domače > Žanrska raznolikost in mednarodni projekti na festivalu Seviqc Brežice

Žanrska raznolikost in mednarodni projekti na festivalu Seviqc Brežice

Maia Juvanc
20. junij 2013

Španski ansambel La Tendre Amour bo na festivalu izvedel glasbo skladatelja Antonia Literesa, njegovo »harmonično opero v italijanskem stilu«. (Foto: Arhiv Ars Ramovš)
Španski ansambel La Tendre Amour bo na festivalu izvedel glasbo skladatelja Antonia Literesa, njegovo »harmonično opero v italijanskem stilu«. (Foto: Arhiv Ars Ramovš)

Festival Seviqc Brežice je poleg sorodnega Festivala Radovljica osrednji festival v Sloveniji, katerega glasbeni program temelji na historični izvajalski praksi srednjeveške, renesančne, baročne ter klasicistične glasbe. Koncerti festivala tvorijo osrednji program festivala, ki je sedaj že utrjen tradicionalni poletni dogodek, namenjen oživljanju in vrednotenju stare glasbe, kot naznačuje tudi samo ime festivala – Seviqc Semper Viva Quam Creata (vedno živa kakor ustvarjena). Nastopi priznanih mednarodnih in slovenskih glasbenikov se izvajajo na zgodovinsko in kulturno pomembnih lokacijah: v dvorcih, cerkvah in znamenitih stavbah slovenske kulturne dediščine, kot so denimo Turjaški grad, Grad Brežice in Grand hotel Rogaška, ki poslušalcem omogočajo pristen stik s svetom stare glasbe. Tovrstno zasnovani koncerti so kot kulturna turistična ponudba posebej zanimivi za tuje poslušalce, in sicer tako z glasbenega kot tudi neglasbenega vidika, domačim pa omogočajo kulturno vrednotenje manjših krajev v Sloveniji.

To poletje se bo med 22. junijem in 7. septembrom zvrstilo 11 koncertov, na katerih bodo nastopili ansambli iz Avstrije, Italije, Francije, Španije, Liberije in Brazilije. Letos je večina koncertov tematsko naravnana na prepletanje raznolikih glasb in glasbenih prvin, ki izhajajo iz različnih zgodovinskih prostorov in kultur. Tako je zasnovan tudi koncert Ansambla Nour (3. 7.), ki bo na zanimivih instrumentih (indijski harmonij, kljunasta flavta, arabska lutnja – ud) predstavil glasbo, v kateri se združujejo vplivi glasbene tradicije Vzhoda in Zahoda. Na koncertu se bodo prepletale perzijske in evropske glasbene prvine: perzijsko in kurdsko petje, conductus iz 13. stoletja, iranska klasična nava lestvica ter gregorijanska koralna psalmodija, ki jo bo spremljala psalmodija iz pokrajine Uraman v Kurdistanu. Francoska dvojica Café Europa (12. 7.) bo z nastopom Bachove Partite za violino št. 2 v d molu in deli italijanskega učenjaka in pesnika Francesca Petrarce iz 14. stoletja združila igro in glasbo.

Skladbe srednjeveškega francoskega skladatelja in pesnika Guillauma de Machauta bodo na izviren način izvajali Angélique Mauillon (gotska harfa), baritonist Marc Mauillon, Vivabiancaluna Biffi (viela – starejša različica violine), Pierre Hamon (flavte, dude, boben). Francoski glasbeniki so prejemniki nagrade urednikov in kritikov francoske revije Diapason d'Or (ekvivalent angleške revije Gramophone) za posnetek na CD plošči Guillaume De Machaut: Le Remède De Fortune, ki je izšla pri založbi Eloquentia.

Avstrijski ansambel Accentus Austria (2. 8.) bo ponudil glasbo, zaznamovano s kulturnimi trki, torej glasbo habsburškega dvora v 17. stoletju, kjer so se uveljavljenemu in vzvišenemu italijanskemu slogu (opera in virtuozna instrumentalna glasba) pridružili eksotični elementi ljudske glasbe, ki so jo na ulice in v pivnice prinesli glasbeniki iz Avstrije, Madžarske, Češke in Poljske ter predvsem Turčije. Izvajali bodo dela Johanna Heinricha Schmelzerja, Bartoloméja Selma y Salaverdeja ter še posebej zanimiv primer programske skladbe Turcaria Johanna Josepha Fuxa, namenjene kratkočasenju plemstva in posmehovanju preteklim turškim obleganjem Dunaja.

Časovno širše opredeljeno operno delo (datum nastanka ni znan) španskega skladatelja Antonia Literesa bo izvedel španski ansambel Le Tendre Amour (7. 9). Skladatelj je delo Los Elementos (Štirje elementi) opredelil kot »harmonično opero v italijanskem stilu«, ker združuje tradicionalne elemente španske teatralne glasbe s konca 17. stoletja (za katero so značilni 4 soprani in bariton), italijanske elemente (recitativi v štiričetrtinskem taktu) in da capo arije, popularne na začetku 18. stoletja. Pečat raznolikosti bodo dogodku dodale še štiri sopranistke, ki bodo nastopile v značilnih oblekah za flamenko iz petdesetih let prejšnjega stoletja.

Festival Seviqc Brežice poleg osrednjega programa organizira tudi izobraževalne ter mednarodne projekte. Letos se glasbeniki lahko udeležijo mednarodnega mojstrskega tečaja (28. 8.–1. 9.) Musica Locopolitana v Škofji Loki, na katerem se bodo zvrstila predavanja, delavnice komorne glasbe in vsakodnevni koncert ob zaključku dneva. Mentorji delavnic se bodo osredotočali na vse aspekte izvajanja stare glasbe. Retoriki in delu z glasom in gibom ter poustvarjanju del Johna Dowlanda se bo posvetil dr. Michael Malkiewicz; delavnico kljunaste flavte bo vodila Mateja Bajt; igranje na traverso bo učil priznani Stefano Bet, ki se je med drugim učil historične izvajalske prakse pri Nikolausu Harnoncourtu; igranje na lutnjo bo učil Xavier Díaz-Latorre, ki je nastopil na prestižnih prizoriščih, kot sta Carnegie Hall (New York) in Covent Garden (London); plesno delavnico pa bo vodila pedagoginja Tanja Skok, ki je izobraževanje končala na Londonski šoli za sodobni ples. Sadove delavnic bodo udeleženci predstavili na zaključnem nastopu 1. septembra.

Del festivalskega programa je vpet v mednarodne projekte, ki omogočajo bližnje spoznavanje ter glasbeno sodelovanje med tujimi in domačimi priznanimi glasbeniki. Po uspešni organizaciji prvega evropskega dneva stare glasbe 21. marca v sodelovanju z REMA (Réseau Européen de Musique Ancienne) se je festival Seviqc Brežice s pomočjo partnerskih organizacij (ad libitum Konzertwerkstatt GmbH iz avstrijskega Beljaka, Festival Kvarner (Hrvaška), NEO – New European Opera (Francija) in Associazione Orchestra Sinfonica Guido d‘Arezz (Italija)) in pridobljenih sredstev iz razpisa Izvajalske agencije za izobraževanje, avdiovizualno področje in kulturo (EACEA: Cooperation Projects) posvetil novemu Mednarodnemu Projektu Purpur. V okviru projekta bodo glasbeniki iz vseh teh organizacij združili moči in ustanovili Orkester Purpur, ki bo 6. 9. v Viteški dvorani v Brežicah izvedel Haydnovo opero Orlando Paladino


DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice