SPLETNA REVIJA O GLASBI

Nahajate se na: Odzven > recenzije > plošče > Zrel in dodelan hrup

Zrel in dodelan hrup

Gašper Prus
16. junij 2012

Dvojec It's Everyone Else goji D.I.Y. (Do It Yourself) etiko - tudi nenavaden trikotni ovitek je avtorsko delo tega tandema.
Dvojec It's Everyone Else goji D.I.Y. (Do It Yourself) etiko - tudi nenavaden trikotni ovitek je avtorsko delo tega tandema.
It's Everyone Else:
Is It Me? (samozaložba, 2012)
Skladbe:
1. Weathercock
2. Rabies And Gentlemen
3. Pig Milk
4. Forget
5. Locust
6. Glass
7. Dinner For Two
8. Doubledead
9. Only Mothers And Clouds
10. Parallels
11. Oath To Order

Pisalo se je leto 2010 in odvijala se je karavana Klubskega maratona, ki ga je že desetič zapored organiziral Radio Študent. Na njem je sodelovalo šest izvajalcev, med njimi tudi glasni dvojec It's Everyone Else. Lahko bi rekli, da je bil to tisto leto najglasnejši udeleženec maratona. Šlo je tako rekoč za novinca, saj dvojec ni deloval niti še eno leto, vendar so bili nastopi tako prepričljivi, kot da bi šlo za veterana, ki je v glasbenem poslu prisoten že več let. Neposrednost, suverena odrska drža in srdita muzika, to je bilo tisto, kar je najbolj izstopalo v njegovem prispevku k domači glasbeni produkciji.

It's Everyone Else tvorita Pika Golob in Lucijan Prelog. K projektu sta pristopila dokaj ambiciozno tako v smislu komponiranja kot tudi, jasno, koncertnega podajanja svojih kompozicij. Težko bi trdili, da sta med prvimi na slovenskem glasbenem polju, ki se najbolje počutita v nabriti elektronski glasbi, ki izhaja iz ekstremnih kitarskih muzik, kot so hardcore, punk ali noise rock. Zagotovo pa spadata med najbolj izstopajoče izvajalce zadnjih dveh let. Začetki domače elektronske glasbe sežejo v osemdeseta leta, kjer gre med drugim iskati korenine dvojca. Pika in Lucijan se ne opirata le na aktualno dogajanje, temveč dajeta čutiti, da sta seznanjena tudi s starejšimi in na določenih področjih pionirskimi elektronskimi izvajalci.

Na slovenskem glasbenem polju je bil v zadnjih dvajsetih letih opazen velik manko tovrstnih glasbenih vsebin. Ob poplavi predvsem kitarski bendov so posamezni poizkusi preslikavanja kitarske muzike v elektronsko zvočno sliko ostali nekje na obrobju. V devetdesetih se je sicer pojavilo kar nekaj bendov, ki so stregli z bolj ali manj rudimentarnim hrupom, vendar je bil osnovni inštrumentarij praviloma klasično rockerski, torej bobni in kitare. Dvojec It's Everyone Else na neki način pretvarja kitarsko muziko v elektronsko glasbeno obliko, a pri tem dojema glasbo z vso širino.

Ko je z nastopi seznanil domače poslušalstvo, se predstavil celo pred nemškimi digitalnimi hardcorovci Atari Teenage Riot in oddelal krajšo evropsko turnejo, je prišel čas za izid prve plošče. Ta se ponuja pod naslovom Is It Me?, na njej pa najdemo v digitalno zvočno sliko potopljenih enajst zvočnih zapisov. Vendar potopljenih le delno, saj prihaja iz plošče pravzaprav nekakšen organski zvok, kar morda ni najobičajnejša praksa za tovrstno glasbeno izražanje. Dvojec je vse na plošči naredil tako rekoč sam, gre torej za pravo D.I.Y. (Do It Yourself) etiko. In lahko rečemo, da je izdelek v produkcijskem pogledu mojstrski. Zvokovno je plošča surova, brez olepšav, tolkala zvenijo, kot da ne bi bila programirana, barva zvoka pa ostaja nepolikana in je brez lepotnih popravkov, ki bi zvok naredili generičen.

Pika in Lucijan sta v na videz togo žanrsko obliko vnesla kar nekaj razpoloženjskih stanj in se, kot kaže, v njih odlično počutita.

Glasbeno potovanje je kljub skupnemu imenovalcu, ki bi ga lahko našli v digitalnem hardcoru, precej raznoliko, barvito. Izpostaviti gre predvsem dinamiko, ki je znotraj dotičnega žanra prej redkost kot pravilo, če se, recimo, ozremo k že omenjenemu bendu Atari Teenage Riot, ki je prva neposredna referenca pri ustvarjanju dvojca. Pika in Lucijan sta v na videz togo žanrsko obliko vnesla kar nekaj razpoloženjskih stanj in se, kot kaže, v njih odlično počutita. Če prva skladba, Weathercock, zbombardira poslušalca z nevrotično zmesjo zvočnega terorja hardcora in punka, pa se že takoj v drugi skladbi, Rabies and Gentlemen, zvok povsem umiri, v ospredje pa pride klavir in subtilno petje obeh. Že v tej skladbi se pokaže nekaj pomembnega: bistvo njunega izražanja ni zgolj maličenje zvoka in pretiravanje z glasnostjo, marveč to glasnost zavijata tudi v mehkejši zven ter pri tem ohranjata v osnovi začrtane smernice in nastavke.

Glasba je na eni strani izredno bodičasta, surova, kot grobo brušena kovina, na drugi pa se pokaže nežnejša plat dvojca, in ta je po svoje celo prepričljivejša.

Dvojec It's Everyone Else je tako rekoč do zadnjega izpilil vse podrobnosti. Že res, da je večina glasbe narejena s pomočjo računalnika, vendar slišimo kar nekaj detajlov, katerih uresničitev je odraz obvladovanja tega medija, in seveda z naborom najrazličnejših idej, iz katerih črpa. Vokalni aranžmaji, v katerih se dopolnjujeta ženski in moški vokal, so dodelani, postavljeni na prava mesta in prepričljivi ne glede na razpoloženjsko stanje, namreč tako pri umirjenem baladnem komadu v pop maniri, ki je prekrit z melodiko, kot pri brutalnem prehodu na deathmetalske poljane. Glasba je na eni strani izredno bodičasta, surova, kot grobo brušena kovina, na drugi pa se pokaže nežnejša plat dvojca, in ta je po svoje celo prepričljivejša. Da ne bo pomote; prepričljiva je ta glasba do te mere, da v nobeni skladbi ni nepotrebnih mašil ali tavanj po slepih ulicah. Morda je le nekoliko težje skomponirati balado in pri tem ohraniti formo, ki je tvoj prvi odsev v izložbi. It's Everyone Else raziskuje, a je hkrati že našel pot, po kateri koraka prepričljivo in strumno.

NE SPREGLEJTE:


Nepregledno, nepredvidljivo, avtorsko in z odličnimi bobni
sreda, 30. april 2014
It's Everyone Else: Odpovedala sva se dolgočasju
ponedeljek, 30. junij 2014
Čez dan butično, zvečer pa eruptivno in uživaško
torek, 23. julij 2013
Vabilo na ples
ponedeljek, 05. maj 2014
Urbano dejanje: malo mešano na ža(n)ru 
četrtek, 16. julij 2015
Trade mark Elvis Jackson
ponedeljek, 23. marec 2015
Tipkanje rifov
torek, 18. junij 2013
Samoosmislitev
ponedeljek, 16. februar 2015
Raznoliki noise revirji
nedelja, 19. januar 2014
Razlika bližine med intimo in ekshibicijo
četrtek, 29. avgust 2013

DELI Z OSTALIMI:

pošlji


POVEZAVA:

KOMENTIRANJE

Ni še nobenega komentarja. Bodite prvi in komentirajte.

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

prijavi se

Uredništvo

Odzven od 7. 4. do 14. 4. 2016: Izak Košir recenzira drugo ploščo Balladera, Jaša Lorenčič pa povratniški EP zasedbe Adam.  Katarina Juvančič piše o arhivskem koncertnem albumu legendarne folk zasedbe Sedmina, Gregor Bauman pa o 30. koncertni obletnici zasedbe Panda. Bauman se je hkrati pogovrajal z Tinetom Grgurevičem, znanim pod imenom Bowrain, Terens Štader pa s Prismojenimi profesorji bluesa.

.

E-NOVICE

Naročite se na elektronske novice in bodite obveščeni o naših in drugih aktivnostih!

Odjavi e-novice